2026-05-18 12:29 – Tätä pähkäilen tänään:
Epävakaaseen persoonallisuushäiriöön liittyy tutkimuksissa kohonnut seksuaalivähemmistöidentiteetin esiintyvyys, mutta syy-yhteydet ovat epäselviä. Keskeisiä hypoteeseja on useita:
1. Identiteetin epävakaus
Epävakaan persoonallisuuden ydinpiirteisiin kuuluu epävakaa minäkuva ja identiteetti. Tämä voi vaikuttaa siihen, miten henkilö kokee ja nimeää seksuaalisuutensa – ei niin, että biseksuaalisuus olisi "epäaito", vaan että identiteettiin liittyvä epävarmuus voi olla laaja-alaisempaa.
2. Yhteinen traumatausta
Sekä epävakaalla persoonallisuushäiriöllä että seksuaalivähemmistöihin kuulumisella on yhteys lapsuuden traumoihin, kaltoinkohteluun ja epävakaaseen kiintymyssuhteeseen. Voi olla, että yhteinen taustatekijä selittää yhteisesiintyvyyttä enemmän kuin suora yhteys.
3. Vähemmistöstressi
Seksuaalivähemmistöt kohtaavat enemmän syrjintää, häpeää ja sosiaalista hylkimistä, mikä voi altistaa tai pahentaa mielenterveyshäiriöitä – mukaan lukien epävakaata persoonallisuushäiriötä.
4. Diagnostinen harha
Biseksuaalisilla henkilöillä on tutkimusten mukaan korkeampi mielenterveyshäiriöiden esiintymismäärä yleisesti, osittain siksi, että heidän käyttäytymisensä tulkitaan helpommin patologiseksi (esim. "impulsiivisuus" tai "epävakaus").
5. Neurobiologiset tekijät
Jotkut tutkijat esittävät, että epävakaaseen persoonallisuuteen liittyvä impulsiivisuus ja jännityshakuinen käyttäytyminen voivat ilmetä myös seksuaalisena kokeilunhaluisuutena, mutta tämä selitys on kiistanalainen eikä selitä yksin yhteyttä.
2026-05-09 17:31 – Tehinpä tuosta 'paattitestin
https://i.imgur.com/95wya3x.png
https://www.psychmechanics.com/psychopath-vs-sociopath-test/
2026-05-01 17:53 – Olen laihtunut! 87,4 kiloa oli eli BMI olis 25,5 - semisti vain ylipainoa enää. Mutta koska olen liikkumaton plösö, niin näytän normaalipainoisenakin plösöltä ja oikein hyvä olisi enemmänkin siellä normaalipainon alarajalla.
2026-04-14 00:18 – Uusinta ja entistä pitempää keesiä, tänään otettu: https://imgur.com/a/keesi-14-04-2026-1VPEbJy
2026-03-31 16:54 – Teinpä narsisminettitestin: i.imgur.com/V8y0yIh.png
2026-03-09 15:33 – Ei oo kirppuja, täitä; Villilässä ollaan tyylikkäitä! https://imgur.com/a/man-is-like-horse-wXZmAYR
2026-03-07 14:48 – Paino on noussut selvästi ylipainon puolelle, 92 kiloon, joten droppaan kasvissyönnin. 85 on normaalipainon yläraja, mutta koska olen täysin liikkumaton ja "lihakseton", olisi normaalipainon alarajaa lähellä oleva, joku 65 kiloa minulle sopivin paino.
Ketiapiini pisti kolesterolitasot ylös, joten osin siitäkin syystä, mutta myös eläinoikeussyistä aloitin lakto-ovovegetarismin ja kolesterolitasot palasi nopeasti sen myötä hyväksi.
Kuitenkin lihaton ruokavalio luullakseni lihottaa, koska en saa niin hyvin kaikkea tarvitsemaani ruoasta ja syön sitten kompensatorisesti enemmän. En ole mikään supereettinen ihminen ja asetan kyllä ennen kaikkea oman etuni etusijalle, mutta yritän olla kohtuullinen, ja tuotantoeläinten huono kohtelu menee liian pitkälle enkä haluaisi tukea sellaista toimintaa. Itse kasvissyönti on helppoa, en koe sitä tuskalliseksi, mutta uumoilin jo aloittaessa, että alan lihomaan ja tein jo alussa päätöksen, että jos näin käy, niin lopetan homman.
Kaksisuuntaisen mielialahäiriön epäily kumottiin, eli todettiin etten ole bipo (diagnoosinakin oli sitä ennen vain "epäily" kaksisuuntaisesta), joten ketiapiinilääkitystä on tiputettu hiljalleen pois. 200 mg meni päivässä ja nyt menee enää 50, ja tuo 50:kin lähtee pois kolmen päivän päästä joten sen puolesta kolesterolitasojen pitäisi olla OK vaikka lihaa söisinkin.
Puhutaan "sinisestä ruokavaliosta", jossa sininen viittaa Pirkan tölkkikaljaan ja HK:n makkaraan. Vaikka olen raitis kasvissyöjä, kuvailisin silti koko elämäntapaani siniseksi; kasvissyöjänä se on ollut vegepizza, pähkinät ja colalimsa. Vegepizzan tilalle tullee kanapyörykät ja limsan tilalle hiilihappovesi.
Painohan on heitellyt tähän malliin:
1.10.2024 - 80,1 kg
4.11.2024 - 77,7 kg
13.12.2024 - 84,3 kg
6.1.2025 - 82,7 kg
1.3.2025 - 79,3 kg
26.3.2025 - 77,6 kg
10.6.2025 - 78,1 kg
3.8.2025 - 82.5 kg
2.9.2025 - 85.0 kg
23.9.2025 - 85.5 kg
7.3.2026 - 92 kg
2026-03-04 12:25 – Ja sotavalmiudessa: https://imgur.com/a/m-nnlicher-nd-roivisch-gVjbdct
2026-03-04 10:01 – Harjaspäinen: https://imgur.com/a/man-is-like-horse-HqK7adk
2026-02-20 22:57 – Opettelen pokailemaan naisia eenokin kielellä. Supliikkimies on tuonpuoleisessakin supliikkimies. Suoraviivainen lähestymistapa, mutta siipiveikottariakin varmasti kiehtoo erilainen ja eksoottinen, ja kielitaitoisella earthlingilla kuvittelisin olevan vahvan etulyöntiaseman:
IN MICALZO QUASAHI CAB BIAH. CORSI ORRI. IN TRIAN ILS TOL QUASAHI TOH. LONCHO NOTHOA. IN GROSB EL CAB BUTMON. VIV CARBAF LI DE ODO LAIAD MADRID DOALIM OOGE. CAPIMALI. ILS LU-LA DLUGAR Q ILS LU-LA CIAOFI?
2026-02-18 16:15 – Juutupetukseen freetubeapp.io aika jees. Ei mainoksia, ei nykimistä.
Nyt soi: Gumbles - St. Pauli Skinheads
2026-02-18 16:05 – Mitä tehen? Koodailen webscraperia joka käyttää open proxyja tor:n kautta ja vaihtaa randomiin proxyyn vähän väliä.
Ja nyt soi: Pöbel & Gesocks - Alltagsschlacht
2026-02-13 13:47 – https://www.mikseri.net/artists/hvpk/knights-of-courage/229453/
2026-02-04 03:08 – Verikokeet valmiit!
P -Alaniiniaminotransferaasi - 32 U/l
P -Alkalinen fosfataasi - 126 U/l
P -Kreatiniini - 62 umol/l
Pt-Glomerulussuodosnopeus, estimoitu, CKD-EPI-kaava - 116 ml/min/1.7
P -Kalium - 3.7 mmol/l
P -Natrium - 142 mmol/l
2026-02-02 03:00 – C, olen kyllä oikea T
2026-01-31 00:38 – imgur.com/a/VOd62DZ – kyhäsin tuommoisen uutisirkkibotin tässä. Nyt olen vaiheessa, jossa lisään botin sensuurilistalle mundaanien hölmöläisyydet, kuten urheilua, musiikkia, pelejä, elokuvia ja vastaavia irvokkaita sekopäisyyksiä käsittelevät uutiset hakusanojen avulla. Näin kansakunnat eivät joudu jatkossa elämään roskauutislinkkejä spammaavan botin ikeen alla.
2026-01-29 19:53 – binaries.html-tidy.org | htmlwasher.com | 10bestdesign.com/dirtymarkup | HTML-siivoojia, joita voisin testata. Tarkoitus olisi laittaa tämä kotisivut validiksi html:ksi. Nythän näissä on sekaisin spagettia käsityönä Suomesta, capellinia LibreOfficelta ja spaghettinia Kompozerilta.
2026-01-29 18:41 – ... en ole koskaan tuntenut ketään Mirandaa ja Lailaa on Refluksi.
2026-01-29 06:10 – Mutta noin yleisesti ottaen mie oon keskittynyt koodailuhommiin ja onhan tämä kehittävämpää, mutta kyllä ihmistenkin seuraa välillä kaipaisi. Sivusta kun edes katselee niin ei ihan mökkihöperöidy. Olis kyllä hienoa olla taas jossain videochatissa niinko joskus, mutta tehty mikä tehty, kymmenen vuotta tuli sanois Nils Gustafsson
2026-01-29 06:07 – En tiiä käykö r:läiset täällä, mutta ei minulla ole mitään r-aiheista blogia. Seurailen kyllä tekemisen puutteessa joskus keskusteluja omalla vekottimellani, joka on kevyt ja vapaa kuvottavasta silmävaahtokarkista, tämän näköinen: i.imgur.com/VWUjJgq.png
2026-01-29 05:05 – Verenpaineet mitattu. Keskitulos seuraava: sys aamu 111 ilta 120, dia aamu 78 ilta 85, pulssi aamu 77 ilta 77